Az élet habos oldala

2009.04.02. 19:56

Először is nagy nagy köszönet Omayad kollégának, aki meghívott erre a remek kis oldalra. Azon leszek, hogy színvonalas írásokkal lássam el az oldalt, informálva az olvasókat sörfogyasztási szokásainkról.

Sörrel mint minden magyar gyerek elég hamar megismerkedtem. Utáltam is, mint a bűnt. Mert keserű, mert semmihez nem hasonlítható az íze. Ma is az a véleményem, hogy a keserű sörök nem nagyon ihatóak. Sokkal jobban szeretem a kicsit édeskés italokat, csakhogy ezek egy más árszegmensben húzódnak. Én nem ezekben a körökben mozgom. Szóval növekedtem szépen, egészségben, intelligenciában egyaránt. 16 évesen aztán rákaptunk haverokkal a csocsóra. De ugye csocsóasztal meg csak kocsmában van. Kocsmában meg hülyének nézik az embert, ha nem fogyaszt vmilyen alkoholtartalmú italt. Mintha nem is oda tartoznál. Szóval sör, boroskóla, ilyesmi kezdett bejátszani. A csocsózás mellé jöttek a sörözések, a nagy beszélgetések, sok-sok röhögés. Bevallom, legtöbbször ma is csak azért megyek sörözni, mert a társaság olyan. Na, még néha jól is esik, ha elfáradt, megszomjazott az ember. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elárulok egy aprócska részletet magamról, borsodi gyerek vagyok. Nálunk nincs olyan, hogy vki nem a Borsodit issza. Mert olcsó, mert Bőcsön van a gyár, ami az országot ellátja. Mert gyakran olcsóbb, mint az üveges ásványvíz meg az ilyen-olyan Beverages Cola. Mert hozzászoktunk, megszerettük. Szóval nálunk a legtöbb kocsmában Borsodit biztos lehet kapni.

A gyár történetéről itt olvashattok. Mára már kis hazánk vezető sörévé nőtte ki magát. Szerintem messze jobb, mint a hasonló árkategóriában mozgó sörök, a Sopronit például mérföldekkel lekörözi (az utóbbiból néhányszor fogyasztottam már, csapoltat, üvegeset, mit mondjak, pfujj). Leközönségesebb fajtája a Borsodinak a világos sör, a legelső sikerszéria, ami azóta is hódít. Egyesek szerint nagyon sokat romlott az elmúlt években a minősége. Én nem olyan rég óta fogyasztok Borsodit, hogy ezt meg tudjam ítélni. Nagyöreg, sörfogyasztó nyugdíjasok szerint sokat változott a márka, de nem az elmúlt években, minimum 10 éve változott a sör. Ki tudja, új recept? Mindenesetre nekem a mostani is ízlik, ha megfelelő az alkalom. Az első korty elég kesernyés, vki ezt szereti. Ha ez lement, akkor már viszont nem sok baja van a sörnek, hagyományos világos. Az utolsó néhány korty küzdősebb, de ez általános sörprobléma, lehetetlenség megoldani, hogy a beszélgetések közben elhúzódó fogyasztás közben a vége meg ne melegedjen, mellette a szénsav is elillan, reményünk sincs, hogy friss legyen. Valószínűleg, amelyik gyár ezt a problémát megoldja, Nobel-békedíjat, és hatalmas rajongói tábort szerez majd magának.

A gyár többféle irányban is próbál haladni a korral. A Világos mellett háromféle sörfajtával versenyez a piacon: a Bivaly, a Póló, a Borostyán, mind más-más ízvilággal rendelkezik. Mostanában fedeztem fel, hogy a Borostány nagyon finom. Nem rendelkezik azzal a kesernyés ízvilággal, mint a Borsodi Világos, édeskésebb is. A gyár a Prémium kategóriába sorolja, ennek ellenére ára a többi Borsodival egy szinten mozog. Ajánlom mindenkinek! A Bivaly nekem nem ízlik annyira, túl erős az íze.  Éppen ezért nem szeretem a barna söröket sem. Persze ízlések és pofonok. A Póló pedig alkoholmentes, hölgyeknek való, férfiaknak az első lépés a guminő felé.

A Borsodi Sörgyár olcsó áraival, legtöbbeknek ízlő söreivel próbál meg versenyezni. Aktív marketingtevékenységével próbál operálni a fogyasztók tengerében, ki ne látta volna szellemes reklámjaikat, amiben a hölgyek valahogy mindig megszívják, a jófej haverok meg hozzák a Borsodit. Ezzel is sikerült felnőni a Soproni mellé, ma már sztem verik is őket. Emellett támogatja a gyár a magyar sportélet különböző tagjait, zenei fesztiválokat. A Hegyalja például egy az egyben a Borsodi fennségterülete. A Volt meg a Sopronié, megy  a harc rendesen ;)

Szóval óccsó, sztem finom, és általában behűtött :D borsodi sörökkel találkozhat a fogyasztóközönség, ami egy forró nyári délutánon rohadt jól esik, és még a vesénket is kimossa.

Ja, igen, majdnem elfelejtettem. Fogadjatok meg tőlem egy elég fontos sörfogyasztási szabályt. Akármilyen sört is isztok, az üvegesnek a legjobb az íze. Az egyenesen a gyárból jön, még akkor is ha "teherautóról leesett" verzió. Abba nem nyúlt bele senki. Gyárilag ellenőrzött minőség, amit az ÁNTSZ, a fogyasztóvédelmisek meg még ki tudja hányféle szervezet bevizsgált, minősített. A dobozos is ilyen, viszont ennek meglepő módon sokkal rosszabb az íze. Mintha a fémdoboz adna neki egy kis plusz mellékízt, ami elrontja az eégsz összképet. Annál még a vizezett, csapolt is jobb.

A bejegyzés trackback címe:

https://thingsinlife.blog.hu/api/trackback/id/tr471042451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stereocilium 2009.04.02. 20:24:13

utóbbi sorokkal csak egyetérteni tudok :D

Omayad 2009.04.03. 07:44:46

látszik a szakértelem, a szeretet és a megbecsülés a soraidból ... EGÉSZSÉGEDRE
süti beállítások módosítása